уторак, 12. март 2013.

Bus MINUS


Sama pomisao da u Beogradu (Srbiji) ista može da bude besplatno deluje neverovatno i krajnje besmisleno a najveći razlog za to je navika. U ovoj zemlji smo svi naviknuti i prinuđeni da plaćamo ono sto može da bude besplatno i preplaćujemo ono što može da bude jeftino. Naš najveći problem je to što se osećamo bespomoćno i bez pogovora trpimo sve “zulume” današnje vlasti bez hrabrosti da se protivimo tome ili borimo za nešto u šta verujemo. Svest ljudi u Srbiji nije na zavidnom nivou i uglavnom živimo u ne znanju koje drugi (čitaj vlast), iskorišćava na najbolji mogući način za sebe i svoje bogaćenje.
Jedan od boljih primera za to je Bus Plus prevara.
Verovali ili ne, besplatni javni prevoz je moguć. Itekako. Ljudi najčešće na celu tu zamisao gledaju sa nevericom i sa stavom: “od toga nema ništa”. Mi postojimo da bi taj stav i njemu slične promenili i uz mnogo sreće i truda, nadam se, iskorenili iz ove zemlje. Besplatan GSP postoji u 50 različitih gradova sveta, a Talin (glavni grad Estonije) je prva prestonica koja je uvela SLOBODAN gradski prevoz. U Talinu je kompletan autobuski i tramvajski gradski prevoz besplatan što je pokazatelj da je taj koncept moguć i održiv.


Prema informacijama iz odeljenja za saobraćaj intenzitet saobraćaja u tom gradu je smanjen za preko 10% od uvođenja besplatnog javnog prevoza. Uvođenje besplatnog gradskog prevoza, osim slobodnog kretanja za socijalno najugroženije građane, donelo je više novca za ostale najosnovnije životne potrebe. Zamislite samo da novcem koji dajete na mesečnu kartu platite struju, telefon ili komunalije, fantastično, zar ne? Takođe je moguće, ukoliko omogućimo besplatan prevoz, smanjenje broja automobila na ulicama, što znači i čistiji vazduh sa manje zagađenja otrovnim gasovima i manje automobilske buke. Saobraćajnice se oslobađaju za pešake, bicikliste i rekreativce, a društvo smanjuje potrebu za uvozom fosilnih goriva i zavisnost od istih.
Sama zamisao da GSP bude besplatan se temelji na ideji da Gradski prevoz bude 100% subvencionisan iz budžeta grada od poreza građana. Mnogi ne znaju da grad Beograd placa 6.5 milijardi dinara, odnosno 70% ukupnih sredstava potrebnih za funkcionisanje gradskog prevoza, ostatak sredstava GSP obezbeđuje na marketingu, odnosno reklamama koje možete videti na i u autobusima i tramvajima a svega 12% na građanima koji plaćaju kartu od kojih se 8.5% izdvaja kao direktan profit Bus Plusa.



Novac koji se troši na validatore za čekiranje karata i na platu kontrolora bi najverovatnije mogao da pokrije onih 12% prihoda od naplaćivanja karata.
Pa zašto se onda novac uzima od naroda? Nekome, na nekom visokom mestu to odgovara ili šta drugo. Razum mi ne dozvoljava da razmišljam drugačije nego da je neka prevara u pitanju. Možda i grešim, ali tražim objašnjenje, a i ako ga ne dobijem, daj da nađemo ili stvorimo način da javni gradski prevoz bude besplatan i u Beogradu.



Cilj ovog teksta nije propaganda protiv bilo koga niti govor mržnje, već jednostavno podstrek da zajedno dignemo glas i zajedno Beogradu oduzmemo BusPlus!
..


Izvor:
http://madspoon.net/neutrinci_u_srbistanu/2013/02/27/bus-minus/

Нема коментара:

Постави коментар